von BK-Nils | 15.06.2022 | eingestellt unter: Necromunda

Necromunda: Delaque Spyker Preview

Die Delaque sind nicht nur die Meister der Schatten auf Necromunda, auch mit Psikräften wird hier gerne experimentiert und die Spyker sind eines der grauenhaften Ergebnisse.

Dominate the Underhive with the Psychic Powers of the Delaque Spyker

We’ve seen Necromunda expand out into the wide open spaces of the ash wastes, but that doesn’t mean there aren’t still plenty of horrors lurking in the underhive, just waiting to be revealed – such as the big-brained behemoth known as the Delaque Spyker.
Games Workshop Dominate The Underhive With The Psychic Powers Of The Delaque Spyker 1

As anyone who’s read House of Shadows knows, the creation of a Spyker isn’t a straightforward process. Gangers with a glimmer of psychic potential can be force-fed a concentrated solution of Ghast,* undergoing a dubious kind of evolution. At the end of the process – if their brain doesn’t explode – they’re gifted a fabulous cape and sent off to work with a Delaque gang.

The resulting Spyker is a psychic sponge, soaking up the dirty little secrets of anyone nearby. While this alone makes them valuable (if somewhat babbling) informants for a Delaque gang, they also hold their own in a fight…

Games Workshop Dominate The Underhive With The Psychic Powers Of The Delaque Spyker 2

These floating psykers can unleash a variety of unnatural powers, quite distinct from the subtle Psychoteric Whispers available to Psy-Gheists. Force enemies to flee in terror with a Psychic Scream, cripple their minds with a Psychic Assault, or even use a Force Blast to send them flying like so many plastic carrier bags on the wind.

Although they’re recruited as Hangers-on, a Spyker is always ready for a fight – they’re treated like a regular Ganger when you select your crew. Of course, as non-sanctioned psykers, anyone who takes them Out of Action can collect quite a bounty on their oversized heads…

Games Workshop Dominate The Underhive With The Psychic Powers Of The Delaque Spyker 3

The Delaque Spyker will be available to pre-order from the Forge World webstore soon.

* Take it from us – this isn’t a cocktail you want to try. Try the Wild Snake instead.

Quelle: Games Workshop

BK-Nils

Nils, Redakteur bei Brückenkopf-Online. Seit 2001 im Hobby, erstes Tabletop: DSA Armalion. Aktueller Fokus liegt auf Skirmish-Systemen und Warhammer 40.000. mehr auf https://www.instagram.com/nerdydutchman/

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Kommentare

  • Artwork gefällt mir echt gut. Die Migräne hätte man aber echt nicht nochmal um den Faktor 5 hoch skalieren müssen

  • Das Artwork ist noch gut gelungen, aber die Umsetzung in die Miniatur gefällt mir nicht. Das sieht für mich zumindest absolut nicht mehr nach 40k aus, sondern eher nach einen x-beliebigen Comic-Oberschurken…

  • Der Mini fehlt noch ein Slusheis in der Hand um den passenden Kontext zum Brainfreeze herstellen zu können.

  • Vielleicht kann die Bemahlung noch ein wenig was richten, so sieht der wie ne schlechte Vorstufe zu nem Symbionten aus. Das Artwork finde ich auch bedeutend besser als das Modell. Das ist leider zu filigran für GW Verhältnisse.

  • So wie der ausschaut, würde ich 0800-Inquisition wählen. Der scheint kurz vor der Besessenheit zu stehen.

  • Big Brain Move seitens GW!

    Cooles Design, aber etwas dezenter und näher am Artwork hätte ich auch bevorzugt. Die Mini hat auf jeden Fall Meme-Potenzial.

  • Hört noch jemand diese prägnante Hawaiianische Musik von Omas Plattenspieler während er den Kopf so hält….

  • Fand das Artwork besser. Aus der Mini könnte man aber vielleicht einen Navigator mit großen Goldfischglashelm basteln.

  • Ahja.
    Der sculpt eines gw fanboys der sich den Kopf darüber zerbricht wie er die aktuellen minis noch rechtfertigen kann XD

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